Records 50cc - Uitgelicht.

Record fietsen - van jaar tot jaar



1951












In 1951 werd de Victoria Werke geprobeerd om alle voorgaande records overtreffen met deze gestroomlijnde fiets. Bestuurder Georg Dotterweich geslaagd een snelheid van?









Ook in 1951 een record werd door de Italiaanse Ugo Tamarozzi het besturen van een 4 - takt Cucciolo (Ducati). De lichtgewicht fiets bereikte een gemiddelde snelheid van 66,411 kmh meer dan 24 uur en de 48 uur gemiddelde was 63,209 km / h.



Een andere poging in 1952 maakte de Cucciolo bereiken 77,753 kmh op de 1000m - vliegende start categorie.



1956


In 56 NSU bezocht Bonneville Salt Flats, waardoor de Baumm II, en nu een supercharged 13,5 pk 2 - takt, aangedreven driver HP Müller tot 196 km / h.


1963


Op de baan Monthlery een franse ploeg, sloeg de 12-uur record nu gemiddeld 113 km / h.



Motor: Vap Sachs. Driver: Jean Pierre Beltoise.

November datzelfde jaar, de Garelli fabriek opgedoken bij de Monza Autodrome.



De zes rijders waren: Marchesani, Pastori, Patrignani, Pernigotti, Spinello, en Zubani.



De motor, een veel gewijzigd Garelli Junior 2 - takt 40x39mm sterk genoeg waren om een aantal records op te halen.



Gemiddelde snelheid bereikt meer dan 6 uur: 121 kmh,


1.000 km gemiddeld: 117,


Gemiddelde over 24 uur: 109 km / h.



1964



Gebruikt Amerikanen de Garelli-motor ook en Alan Richards heeft dit SCTA klasse I Streamliner. Minuscule in uiterlijk en de krappe interieur maakte de bouwer noem het Claustrofobie! De Streamliner was gebouwd van een vleugel tank, en het uitvoeren van de Garelli-motor op methanol, maakte het produceren rond 10 pk. Gedreven door Warren Rol de kleine bug bereikte een snelheid van 55,62 kilometer per uur.


64 november op de Monthlery 2,5 km ovaal, Kreidler duikt met een sterk team, vastbesloten om nieuwe records in te stellen.


Drivers: Hans Georg Anscheidt, Rudolph Kunz, Cees VanDongen, en reserve-Claude Vigreux, die nodig was toen Kunz chrashed tijdens de training.


De fietsen hadden speciale stroomlijn en de dubbele carb GP- motor werd geoptimaliseerd voor hoge snelheid.


Ze ging naar huis met acht nieuwe records, sommige van hen slaan zowel de 50 en 75cc records.



1965



Nog drie records werden gebroken in april 65 op de rechte van Hochenheim.

Voor deze records veeleisende een staande start, een 47 kg lichtgewicht werd samengesteld en gedreven door kleine Anscheidt.


Resultaat: 1000m- staande start was bedekt met 32,58 sec. een gemiddelde van 110,49.





Er waren natuurlijk ook andere fabrikanten die wilde een stuk van de taart, en een van hen was de Duitse Zündapp.


In 1965 bouwden ze een speciale recordbreker (zie foto's Zundapp1 en 2) en hoewel het weer in Monza was niet erg goed (waarom zijn zo veel recordpogingen zo vaak geplaagd door slecht weer?) Gedurende 12, 13, 14 en 15 mei 1965 , ruiters Andreas Brandl, Volker Kramer, Peter Eser, Günter Sengfelder, Heinrich Rosenbuch en Alfred Lehner brak de bestaande records.



De nieuwe records waren als volgt.


10 km: 153.452 kmh (oud: 151,00 kmh) klassen 50 en 75 cc

100 km: 162.002 kmh (oud: 158,67 kmh) klassen 50 en 75 cc

1000 km: 146.639 kmh (oud: 117,02 kmh) klassen 50 en 75 cc

1 uur: 162.609 kmh (oud: 159,11 kmh) klassen 50 en 75 cc

6 uur: 147.798 kmh (oud: 139,49 kmh) klassen 50 en 75 cc

12 uur: 137.039 kmh (oud: 113,46 kmh) klasse 50 cc

(Oud: 114,00 kmh) klasse 75 cc

(Oud: 114,00 kmh) klasse 100 cc

(Oud: 133,00 kmh) klasse 125 cc



De motor was luchtgekoeld, en werd ontwikkeld uit de proeven fiets, maar was uitgerust met een roterende inlaat schijf en een vijf- versnellingsbak, met een extra twee- snelheden box achter de rug, die vanaf de linker clip- over, net als de Kreidler racers, waardoor snelheden 10 in totaal. Boring en slag waren 40 x 39,5 mm.


Werd macht gegeven als meer dan 10 pk bij 11.000 tpm.

Benzine met een octaangetal van 98 werd gebruikt en smering van olie werd vermengd met de benzine 1: 25. De 18 "wielen uitgevoerd banden speciaal gemaakt door Metzeler, die de hele afstand heeft geduurd.


Totaal gewicht is 82 kg. Op 14 mei Volker Kramer de records brak meer dan een uur en 100 km. De motor die voor deze had waterkoeling en was iets meer krachtige (500 rpm meer)


De kuip werd gesloten voor een betere stroomlijning van -. de radiator werd gekoeld met een klein, batterij aangedreven ventilator met dezelfde motor, op 15 mei Volker Kramer brak het record van meer dan 10 km..


J. Kortekaas 2006


Utah, oktober 65


Leren van NSU, Kreidler terug met een zeer aërodynamische vorm van het voertuig, aangedreven door een supercharged versie van hun dual- discvalved motor.


Chauffeur Rudolf Kunz loodste de Vaifro Meo ontworpen Streamliner tot acht nieuwe records op de Bonneville Salt Flats. De supercharged motor kreeg een nieuwe handvol ijs, in de cilinder en het hoofd koel-holte, voor elke opstijgen.


1954
NSU maakte een serie snelheidsrecord over land auto's, allemaal ontworpen en gebouwd door Gustav Adolf Baumm.
1955

De 48cc 4 - takt aangedreven Alpino brak een aantal records op het circuit van Monza: Een 500 km gemiddeld 71,2 km / uur en een 3 uur gemiddelde van 82 kmh
Hieronder Vaifro Meo ontworpen stroomlijnen
Vaifro Meo nam de Alpino om nieuwe records in Buenos Aires: 1000m staande start: 76 kmh, en een mijl staande start: 77 km / h.
Aermacchi geprobeerd met deze Lino Tonti ontworpen Streamliner, om nieuwe records in de 50 en 75cc categorieën.
De windtunnel van de Aermacchi Aircraft Division, werden gebruikt om deze Streamliner te creëren, en de macht kwam van een dubbele bovenliggende nokkenas single.
De 48cc 4 - takt had een boring en slag van 40x39mm, en geleverd 7hp bij 12000rpm, de 18 "wielen door middel van een 4 - . versnellingsbak
Springtime 1956, Massimo Pasolini brak records, op een autostrada in de    

Demm1 en 2 geven het record te breken Demm van 1959. Ruiters waren Eraldo Tonelli, Piero Bernardi, Bruno Jacopini en Giuliano Franchi.

Het record meer dan 1000 km was 98,8 kmh, en meer dan twaalf uur was het 99.3 km / h.

De motor was een tweetakt (Demm was vooral bekend om zijn mooie kleine viertakt motoren), met een boring van 41,3 en een slag van 37,1 mm.

Vermogen was 4,5 pk @ 9000 rpm. Ook hier geen uitbreiding pijp!


J. Kortekaas 2006





Een ander record fiets van 1959, de Sterzi aangedreven Streamliner, het creëren van Giuseppe Anfossi.


De Sterzi Streamliner was 280cm in lengte, 47cm hoog, 45cm breedte, as- as 187ccm, en had 2.25x12 "wielen Anfossi wijzigde de Sterzi Pony 4 -. takt motor, het verhogen van compressie naar 11,5: 1. 11800rpm en een redline

De recordpoging vond plaats op de vrij korte stuk van Las Palmas, die werd verondersteld om topsnelheid te beperken tot 138.993 kilometer / h.



World records with 50 cc bikes.
1958
1959




Italiaanse Armando Pessina gebruik gemaakt van een Motom voor recordbreaking op het Monza circuit in 58. De 4,5 pk 4 - takt beheerd een gemiddelde snelheid van 82,7 km / h 12 uur, en 88,8 meer dan 24 uur. 1000m snelheid met staande start was 82,4 km / h.




Arrigo Remondini reed dit Remondini 50 tot een snelheid van 96 km / h.
Waar en wanneer??
Schuifbalk
A/Z Verdwenen M

De tweede van de twee Meo- Kreidlers woont nu in het Fangio Museum.



1967


In 1967 Signore Minarelli ingehuurd Otello Buscherini om hun record-aandrijving special, een membraan gestuurde 2 - takt met 4 - snelheden.


Buscherini, een gewicht van slechts 48 kg, deden slaan Kreidlers opnemen uit 1965, waarin de quartermile in slechts 18:80:50, trapspeed 77,022 km / h.



1969




1977


In 77 Henk van Kessel reed de Piet Plompen ingebouwde zwarte pijl naar beneden een rechte in Apeldoorn, en brak Kreidlers 1000m speedrecord.

Ze deden 214.6895 km / u en op de terugkeer run 228.4829 kmh, zodat de nieuwe plaat was 221.5861 km / h.

Ton Kooyman 2010.




1980


Jan Nijhuys nam een record in 1980, de staande start 1 / 4 mijl met deze fiets genaamd Sparta Casal Plompen.

Kwart mijl was bedekt met 15,26 seconden en registreren de snelheid na 402m, waar 94,29 km / h.


1981



De Nederlandse bettered de 50cc speed record met deze HuvoCasal gedreven door Jan Huberts tot 224 km / h.

De Casal-


Plompen wereld recordbreker, zoals je kunt zien heeft waarschijnlijk dezelfde motor als de Sparta, behalve deze ene gebruikt een Kreidler cilinder.

Zodat het hele ding is technisch gezien niets te maken met Casal, begreep ik dat ruiter Jan Huberts geld kreeg van Casal in Portugal om de 50cc wereld record verslaan. Jan had een bussines genaamd HuVo (Huberts- Voskamp), die bouwt de HuVo- Casal productionracers, Piet Plompen en zijn team bouwt de "cigaar" (voor je geld!) Jaap Voskamp alvorens werkte voor Van Veen zoals u weet.

Zodat je kunt zien, is het record gaat naar waar het geld vandaan komt (met een Kreidler cilinder, HiHo, en nog veel meer?)


T. Kooyman 2007










In 1984 Vaifro Meo samen met Garelli voor een nieuwe poging om de 50cc LSR.

Jan Thiel was er:

"Als jongen was ik nog naar school, las ik over Vaifro Meo het verslaan van de 50cc wereldrecord met een Alpino.

Dus je kunt je voorstellen hoe ik me voelde toen hij kwam Garelli, met de vraag om te worden uitgeleend een motor voor een nieuwe wereld record poging!

Hij was een van mijn jeugd held's's!

Vaifro bezocht ons een paar keer en uiteindelijk Garelli besloten om hem te helpen. Ik was erg blij hierover, hij was erg enthousiast en ook een heel aardig persoon.

Hij wilde Kreidler verslaan, omdat zij hadden behandeld hem heel slecht. Hij had te bouwen het record machine waarmee Rudolf Kunz sloeg het woord record op Bonneville.

In feite was hij beloofde de rit, maar de Kreidler mensen wilden Kunz te 'testen' van de machine eerst. Tijdens deze "Test", Kunz sloeg het record en de Kreidler ingepakt, waardoor Vaifro zonder een rit!

Wat een schande! En dat na hem het bouwen van de machine en zelfs een reserve!

Maar hij wilde nog steeds het record en samen met zijn vriend Perales begon hij de bouw TIE van e nieuwe machine.

Er werd besloten om de recordpoging in december 1984 op de Pampa del Leoncino, in de buurt te maken  Barreal.

Dit is een droog meer op een hoogte van ongeveer 2000m. Deze hoogte geeft een aerodyna- mic voordeel, maar is zeer slecht voor het motorvermogen. Hoe slecht ik did'nt besef op dat moment, na geen eerdere ervaring, maar ik ontdekte al snel!

Vaifro had zelfs genomen een draagbare dyno om, Barreal op grote problemen.

Wanneer we de motor, die in Italië gaf ongeveer 21pk getest zagen we slechts 12PK, een ongelooflijke verlies! We hebben geprobeerd om dit met behulp van alcohol en nitro te verbeteren, maar beter alleen naar ongeveer 15PK ".


"Chief mechanic Vaifro's Marcello Quintana had voorbereid iets speciaals echter, een NOS

(Nitrous Oxide) injectie, die een dramatische verbetering gaf.

Voor de montage van de injector moesten we een langer inlaat rubber te passen, de nu langer inlaatkanaal maakte een langer inlaat timing nodig, waardoor de motor maakte een veel moeilijker om te beginnen.

Dit werd een groot probleem!

Toen het begon het gaf ongeveer 23 - 24 pk, dat was ongelooflijk. Dit betekent dat op zeeniveau zouden we hebben misschien wel 30HP!

De motor werd vervolgens geplaatst in de machine op te sporen beginnen met testen.

We hebben geprobeerd om de motor te starten op een rollerbank gereden door een auto, maar dit bleek onmogelijk.

Er werd toen besloten om het record te trail machine achter een motorfiets om het te krijgen beginnen. Het was tijdens deze achterstand die Vaifro neergestort.

Tijdens de crash van de machine verloor de bovenste helft van de kuip en Vaifro verloor ook zijn helm, - hij was op slag dood.

Niemand zag het gebeuren, dus precies de reden waarom hij crashte zal nooit bekend worden. "

"Het was een van de meest trieste dingen die ooit is overkomen in mijn leven".


Jan Thiel 2010


Federico Berkelaar bezocht de Fangio Museum en vond de Meo- Garelli.

Het bleek om een   lege huls te zien zijn.


En natuurlijk, het record jacht stopt nooit.

De myriaden van verschillende klassen in het LSR- race worden van tijd tot tijd bezocht door 50cc machines.

Sommigen van hen zullen hier worden beschreven

Enter John Buddenbaums Minarelli AM6 powered Streamliner!

John Buddenbaum heeft hij zicht op de 50cc topsnelheid record en brak het grote moment!

Met de huidige setup, een turbo-motor AM6 gevoed door methanol, de Buddfab Streamliner

wist een snelheid van 233,3 km / h!



More info:


Bezoek Buddenbaum's site

http://www.geocities.com/buddfab/buddfab3

http://www.youtube.com/watch?v=1U4bOtifdFU


Nog een 50cc team: www.50cc- land- speed- racing.com

Eigenaar en bouwer Eric Manning en chauffeur Andy Sills

concurreert in de gewijzigde gedeeltelijk gestroomlijnde methanol- brandstof klasse.



Volgende tabel toont de talloze klassen in LSR racen.





De jaarlijkse sprint bijeenkomst op het Elvington vliegveld, heeft ook te trekken 50cc racers. In 68 van de Van Veen brachten hun laatste sprinter in de hoop een aantal records te breken.

Deden ze! Aalt Toersen brak drie records:

De staande kwart werden gedaan in 15,568 s op 57,8 mph.

Standing kilometer: 30.318 s op 73,8 mph.

En staande mijl: 44,39 s op 81 mph.

De fiets afgebeeld met swingarm front- ophanging werden gebruikt voor de eerste test op circuit van Zandvoort

1968



Op 19 september 1967 Kreidler probeerde terug te krijgen van de 6 uur record met een nu rood gekleurd fiets gedreven door Jan deVries en Rudolph Kunz.

Vanwege het slechte weer de poging om de lange afstand records terug te krijgen is mislukt.


Informatie beschouwde dit Guazzoni Streamliner wilde.


1984
Records-2